
Γνωρίστε την GAMA Hellas. Το προερχόμενο από την ΕΣΑΠΕ, εγκεκριμένο και επίσημο παράρτημα του Διεθνούς Οργανισμού GAMA International για την Ελλάδα και την Κύπρο και το πρώτο στην Ευρώπη.
Αθήνα, 25/05/2012
Παρατηρήσεις επί του Σχεδίου του Ασφαλιστικού Τειρεσία
Όπως έχουμε κάνει ήδη γνωστό, οι Σύνδεσμοι και τα μέλη μας είμαστε αντίθετοι στη σύσταση και λειτουργία Αρχείου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Η σύσταση και λειτουργία ενός τέτοιου Αρχείου αντίκειται στον νόμο 2472/1997 περί Προσωπικών Δεδομένων, δεν εξυπηρετεί την ενίσχυση της πίστης και την εξυγίανση των συναλλαγών, αλλά αποσκοπεί στην κάλυψη (μέσω της Εποπτικής Αρχής) της αδυναμίας της εμπορικής πολιτικής των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και της έλλειψης ελέγχου των συνεργατών τους, κατά τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε καμία χώρα του κόσμου δεν υφίσταται τέτοιο Αρχείο, η τυχόν δημιουργία του οποίου θα συνιστά ελληνική «πρωτοπορία».
Ανεξαρτήτως, όμως, τούτου, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
Δηλαδή θα πρέπει να ακολουθείται η εξής διαδικασία : Εξώδικη Καταγγελία με προθεσμία 90 ημερών, πάροδος 90 ημερών, Μήνυση, Καταχώριση.
9. Όσον αφορά στα ειδικότερα δεδομένα επί των ΚΩΔΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ
Κωδικός 1 Δεν έχει λόγο ύπαρξης διότι συμπεριλαμβάνεται στους Κωδικούς 2 & 3. Είναι οξύμωρο και αντιφατικό να γίνεται καταχώριση στο Αρχείο, χωρίς να έχει υπάρξει καταγγελία. Θα αποτελέσει εργαλείο αθέμιτων συμπεριφορών σε βάρος του διαμεσολαβητή.
Κωδικός 2 Η καταχώριση θα πρέπει να προϋποθέτει εκτός των ανωτέρω (Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση) έγγραφο αποδεικτικό στοιχείο ότι εισπράχτηκαν τα ασφάλιστρα.
Κωδικός 3 Η καταχώριση θα πρέπει να προϋποθέτει εκτός των άλλων την προσκομιδή της σύμβασης διακανονισμού, όπου θα αποδεικνύεται η μη τήρηση των οικονομικών όρων και μόνον που συμφωνήθηκαν σε αυτήν.
Κωδικός 4 Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση.
Κωδικός 5 Η Καταγγελία να γίνεται λόγω αποδεδειγμένης χρήσης με επιζήμιες συνέπειες. Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση.
Κωδικός 6 Θα πρέπει να αναφέρονται στην Καταγγελία συγκεκριμένα στοιχεία που θα αποδεικνύουν ότι έγινε εκ προθέσεως, με δόλο και όχι από αμέλεια. Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση, Υπεύθυνη Δήλωση του Λήπτη της ασφάλισης.
Κωδικός 7 Θα πρέπει να αναφέρονται στην καταγγελία συγκεκριμένα στοιχεία που να συνιστούν αποχρώσες ενδείξεις για την τέλεση του συγκεκριμένου ποινικού αδικήματος. Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση, Υπεύθυνη Δήλωση του Λήπτη της ασφάλισης.
Κωδικός 8 Να διαγραφεί διότι οι αποζημιώσεις γίνονται με δίγραμμη επιταγή στο όνομα του πελάτη / ή μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη.
Κωδικός 9 Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση, Υπεύθυνη Δήλωση του Λήπτη της ασφάλισης.
Κωδικός 10 Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση, Υπεύθυνη Δήλωση του Λήπτη της ασφάλισης.
Κωδικός 11 Δικαστική Απόφαση, Καταγγελία, προθεσμία 90 ημερών, Μήνυση, Υπεύθυνη Δήλωση του Λήπτη της ασφάλισης.
Κωδικός 12 Η επιβολή κυρώσεων να είναι τελεσίδικη.
Κωδικός 13 ως έχει.
Κωδικός 14 Να εξαιρούνται οι διοικητικές κυρώσεις λόγω μη τήρησης των διαδικασιών.
10. Στον όρο 10 «Ενημέρωση των Υποκειμένων», όσον αφορά τους Διαμεσολαβητές που έχουν ήδη συνάψει συμβάσεις, να γίνεται τροποποίηση των ήδη υπογραφεισών συμβάσεων και όχι μόνο ενημέρωση με επιστολή από την «Τειρεσίας ΑΕ».
11. Για την διαγραφή από τον Τειρεσία.
Να γίνεται με υποβολή αιτήματος από όποιον έχει έννομο συμφέρον και όχι μόνο από τον Φορέα. Η διαγραφή να γίνεται εντός 7 ημερών από την υποβολή του αιτήματος και των δικαιολογητικών.
12. Όχι καταχώρηση όλων των μελών του ΔΣ του Διαμεσολαβητή αλλά μόνον αυτών που έχουν ασφαλιστικές αρμοδιότητες.
13. Να προβλεφθούν κυρώσεις σε περίπτωση που η καθυστέρηση απόδοσης ασφαλίστρων και η καταγγελία της σύμβασης ΔΕΝ βασίζεται σε αντικειμενική πληροφόρηση από τους Φορείς. Η πρόβλεψη να περιλαμβάνει πρόστιμα σε βάρος των Ασφαλιστικών Εταιρειών υπέρ ΔΕΙΑ, αλλά και υπέρ του Διαμεσολαβητή καθώς και άλλες κυρώσεις, ανεξάρτητα από αστικές ή/και ποινικές ευθύνες της Ασφαλιστικής Εταιρείας.
Τέλος, παρακαλούμε να διευκρινιστεί η λειτουργία του προτεινομένου συστήματος στις περιπτώσεις Συνδεδεμένων Διαμεσολαβητών και ειδικότερα Πιστοποιημένων Τραπεζικών Διαμεσολαβητών (τρόπος καταχώρησης - καταγγελία συμβάσεως? κ.λ.π.)
Τα Μέλη της Ε.Α.Δ.Ε.